2D-koder/QR-koder - Alt du har brug for at vide!


  • 2D-koder kaldes bl.a. også mobiltags, 2D-barcodes og 2D-stregkoder.
  • Der findes mange former for 2D-koder. Herunder Datamatrix, QR koder, Beetagg og EZ koder.
  • 2D-koder er et velkendt fænomen i Fjernøsten, og er i kraftig vækst i Danmark og resten af Europa. Hvor den dominerende standard på samme måde som i fjernøsten er QR-koder. 
  • 75% af alle trykte medier i Fjernøsten bruger QR-koderne som integrerede marketingværktøjer.
  • QR-koder scannes med din mobiltelefon.
  • En smart og lynhurtig måde at tilgå digitalt indhold

 

"Vi har knækket koden" – Analyse af det danske marked for QR-koder

På baggrund af en stor undersøgelse, hvor vi har spurgt en repræsentativ gruppe danskere om deres forhold til QR-koder, har vi netop offentliggjort en rapport omkring det danske marked for QR-teknologien. Rapporten indeholder brugbar information og relevant indsigt i fremtidens digitale mobilkommunikation

 Vil du gerne se et preview af en del af rapporten? Den ligger på issuu.com
 
I rapporten kan du bl.a. få svar på følgende:

• Hvor mange danskere bruger egentlig QR-koder?
• Hvor mange danskere forventer at scanne endnu flere QR-koder i fremtiden?
• Hvordan fordeler de danske QR-slutbrugere sig på køn og alder?
• Hvad mener slutbrugerne er relevant indhold?
• Hvad skal der til for, at slutbrugerne vil benytte sig af QR-teknologien?
• Hvordan får man som afsender allermest ud af brugen af QR-koder?
 
– du kan bestille rapporten ved at udfylde kontaktformularen til højre.
 

QR – why and how to? - En guide til success med QR-koder

Vi har taget erfaringer og tal, information og vejledning, og samlet det i et whitepaper, som fortæller mere om fordelene ved QR-koder, og hvordan du får mest ud af at bruge dem effektivt.

Vil du gerne blive klogere på bl.a.:

• Hvorfor og hvordan QR-koder virker?
• Hvor det giver bedst mening at bruge QR-koder?
• Hvornår en kampagne lykkes og hvornår den mislykkes?
• Hvad skal jeg som virksomhed være opmærksom på når jeg bruger QR-koder?
 
-Så bestil whitepaperet ved at udfylde formularen til højre…
 
 
 
 

Det globale Marked

Udviklingen indenfor brugen af QR-koder går stærkt. Vi har samlet de seneste tal fra verdenen omkring os, der i høj grad også tegner trends og tendenser for det danske marked

Ved at udfylde formularen til højre kan vi sende dig de seneste tal og statistikker fra de globale marked for QR-koder.
 
• Hvad for lande performer bedst?
• Hvad er de globale trends?
• Hvad er fordelingen på alder og køn?
• Hvad har den globale vækst i scan været det sidste år?
• Hvad er den globale udviklingen på kampagne niveau?
 
– du kan bestille de globale tal ved at udfylde kontaktformularen til højre.

 

Cases

Her kan du få et overblik over nogle af de cases, vi har lavet for vores kunder.
Vil du have disse eller flere cases tilsendt i deres fulde form, så udfyld formularen til højre!
 
300 gr. hvedemel, 250 gr. sukker og 1 QR-kode
 
Når hverdagen er travl, køkkenkreativiteten begrænset og tiden ikke tillader de store kulinariske eksperimenter, er det godt med en kogebog, der gør arbejdet så nemt og inspirerende som muligt.
 
Sådan en kogebog har Okari Mobile, i samarbejde med Politikens Forlag, udviklet...

 

Velkommen i Clubben!
 
Hver uge udsættes de danske postkasser for en overflod af tilbudsaviser.
 
Konkurencen om opmærksomhed er hård, men ved at implementere QR-koder i adresseløse forsendelser kan man skille sig ud fra mængden, og samtidigt få den potentielle kunde til at engagere sig mere i tilbudskatalogerne end hvad de typisk gør...
Scannet der førte til prøveturen der førte til…
 
Med QR-koder i printannoncering, får slutbrugeren direkte adgang til videoer, produktinfo, oplysninger om nærmeste forhandler m.v. 
 
Ved at engagere den potentielle kunde, hvor interessen for det annoncerede produkt stadig er top of mind, undgår man at miste folks opmærksomhed. I stedet bliver modtageren opfordret til yderligere dialog on-the-go mens den pågældende kampagne stadig er øverst i bevidstheden.
Formidlingens kunst og QR-kodens styrke
 
God kommunikation er, når det lykkes at gøre det komplicerede enkelt og det højtravende nærværende.

En vellykket mobilkampagne formår at udnytte brugerens udelte opmærksomhed til at formidle det ønskede budskab på en måde, som skaber relevans og værdi for modtageren.
 

Om os

Okari Mobile er et full-service mobilbureau, som udvikler og formidler budskaber via de mobile medieflader. Vi er markedsledende indenfor QR-koder og samarbejder bredt med virksomheder, reklamebureauer og en lang række medie- og bladhuse.

Vi leverer dynamisk, innovativ og værdifuld dialogbaseret mobilkommunikation og markedsføring, og har den praktiske erfaring og tekniske indsigt, der skal til for at skabe maksimal effekt på en marketingkampagne, der omfatter QR-koder.

Vi har udviklet branchens mest omfattende og avancerede teknologiplatform, der tilfører en ekstra skræddersyet dimension til dit printmedie, og som binder den trykte verden sammen med den digitale.

Okari Mobile blev i 2010 nomineret som Best Mobile Startup Innovation ved Mobile Premier Awards i Barcelona. 
 
 

 

Bliv klogere på QR koder

Udfyld feltet herunder og få tilsendt cases, tal og "how to" materiale
Firma
Navn*
Email*
Telefon
Indtast dit telefonnummer og bliv ringet op for en videre snak om QR koder.
Nyhedsbrev vedr. QR koder. Maks 2 om måneden.
Kontakt
31 560 560
Okarimobile.dk